-
Overzichten
-
Informatie
-
Algemeen
Het Levensmiddelenbedrijf, een van de onderdelen van de detailhandelsbranche, is heel zichtbaar in de samenleving. Zeg maar gerust: “Ze staat er middenin”. De sector wil de consument bieden wat gezond, duurzaam, veilig en natuurlijk ook lekker is.
Online boodschappen doen neemt sterk toe. Supermarkten zijn constant in beweging op zoek naar nieuwe services zoals bijvoorbeeld ook zelfscankassa’s. Beleving speelt op alle fronten een rol of het nu in de winkel is of via het systeem door klantvriendelijkheid bij online bestellen.
De consument wordt steeds meer bewust als het om duurzame producten gaat. Terecht spelen de supermarkten daar volop op in. Dat gebeurt mede door het aanbod zoveel mogelijk op de vraag van de consument aan te passen.
De milieu-impact is een ander belangrijk aandachtspunt. Er wordt gestreefd naar een klimaat- en toekomstbestendige keten door impact te meten en de CO2 uitstoot te verminderen. Duurzaamheidsonderwerpen zijn onder meer verduurzaming van voedsel, energiebesparing, kringlooplandbouw, duurzame grondstoffen en dierlijke ketens.