Branche  ›  Detailhandel  ›  Slagersbedrijf

Informatie over uw branche / sector

Ga terug
Ik wil informatie aanmelden
Beschrijving

Slagersbranche in ontwikkeling evenals de salarisadministraties

Ook de slagersbranche ontkomt niet aan ontwikkelingen die de bedrijfsvoering beïnvloeden. Nieuwe wet- en regelgeving samen met meer online verkoop hebben direct of indirect invloed op het koopgedrag van consumenten.

Voor de goede orde, onder slagerijen worden winkels in vlees en vleeswaren verstaan eventueel in combinatie met:

  • Uitbenen, uitvliezen, kantsnijden, schoonmaken en voor korte tijd conserveren;
  • In beperkte mate slachten van levend ingekocht slachtvee;
  • Het vervaardigen van vleeswaren, vleessalades, vleessnacks en dergelijke.

In 2020 telde de branche ca. 11.047 werkenden (fte). In dit getal zijn geen poeliers, ambulante handel en winkels via internet meegenomen. Maar voor allen moet er een salarisadministratie zijn.

De KNS (Koninklijke Nederlandse Slagersorganisatie) heeft eerder een onderzoek laten instellen om de ontwikkelingen in de branche in beeld te brengen. Een aantal interessante uitkomsten hieruit zijn:

  • De laatste jaren is de besteding in geld weliswaar toegenomen maar in kilo’s is deze afgenomen.
  • Zo’n 75 procent van de klanten is 50 plus, terwijl het aantal jonge kopers zeer laag blijft.
  • Niet-winkel verkopen ondergingen een stijging, terwijl een omzetstijging waarneembaar is bij supermarkten en zelfs collega-slagers.
  • Welgestelde gezinnen besteden het meest bij de slager.

Een uitdaging voor de slagersbranche om mogelijkheden te zoeken om ontbrekende potentiële afnemersgroepen naar zich toe te trekken.

Bijna kostenneutraal de salarisadministratie uitbesteden?

In de detailhandel is nog al eens een tekort aan vakmensen en is er sprake van diversiteit aan werktijden. De salarisadministratie is daardoor complexer en dat wordt niet minder door de veelheid aan regelgeving. Door de salarisadministratie uit te besteden ontstaat er meer werkruimte en minder zorgen. Het overnemen gaat eenvoudig en efficiënt. Werkgever en werknemers hebben daarna moeiteloos toegang tot hun persoonlijk toegekende gegevens. Duur? Een bijdrage waarvoor de meeste detailhandelszaken het niet zelf kunnen doen.

Uw bedrijfsnaam hier? Neem dan contact met ons op.
Klik hier
Copyright BCOP.nl   |   BCOP is onderdeel van HRM Totaal B.V.
KvKnr: 88185486   |   E-mail: info@bcop.nl  |  Disclaimer  |  Algemene Voorwaarden

Webdesign & webdevelopment by: Timeless Design
Altijd op de hoogte? Meld u dan aan!