Branche  ›  Detailhandel  ›  Tuincentra

Informatie over uw branche / sector

Ga terug
Ik wil informatie aanmelden
Beschrijving

De Retail non-food sector telt veel werknemers en dus is de salarisadministratie een belangrijk onderdeel

De detailhandel wordt gevormd door veel en zeer uiteenlopende sectoren met een grote verscheidenheid aan producten, sommigen met een eigen cao en/of pensioenregeling. Opvallend is de INretail non-food, waarvan de 9 aangesloten sectoren een gemeenschappelijke cao en pensioenvoorziening hebben. Bij elkaar gaat het om 14.000 vestigingen.
Dit deel van de non-food sector kent dan ook de grootste brancheorganisatie van de detailhandel onder de naam INretail met  ca. 5.000 leden die in grote lijnen de volgende productgroepen etaleren: mode – wonen – schoenen – sport en tuin.
Insiders stellen dat de coronacrisis nog steeds voelbaar is in deze sectoren maar ook door de versneld toegenomen digitalisering in zowel winkels als groothandels. De hele non-food sector, ook die buiten een verband met INretail, heeft ongevraagd te maken met nieuwe uitdagingen omdat hun landschap verandert.

Er zijn tuincentra die alle productsoorten aanbieden en gespecialiseerde centra

De laatstgenoemden richten zich op een beperkt assortiment van bijvoorbeeld groenproducten. De tuincentra hebben grotendeels een winkelstructuur, waarbij de online verkoop niet de hoofdactiviteit is. Een onderneming kan natuurlijk meerdere vestigingen hebben en tevens een operationele webshop.
Binnen de sector en zeker in de retail zijn veranderingen en vernieuwingen aan de orde van de dag. Tuintrends waarnemen en bezoeken van beurzen en congressen kost de ondernemer behoorlijk wat tijd.
Opvallend is dat juist tijdens de coronacrisis (2020) de tuinbranche de hoogste omzet ooit behaalde. Dit is een voorbeeld hoe consumentengedrag plotseling kan veranderen bij een ingrijpende situatie. De vraag is of deze ontwikkeling, waarbij de corona restricties een belangrijke rol speelden, zich nu blijft voortzetten. Tuincentra zullen hun succes uit 2020 graag willen continueren.

Heeft u ook ervaren dat de salarisadministratie complexer wordt? 

Wat personeel betreft is er nogal wat veranderd. Nieuwe regels over tijdelijk werk en dienstverbanden en andere verplichtingen voor de werkgever zijn zomaar zaken die steeds meer tijd en aandacht vragen. De salarisadministratie is daarmee nog complexer geworden. Er valt veel bedrijfstijd te winnen door de salarisadministratie uit te besteden. Dat kan inmiddels efficiënt, volkomen veilig én voordelig.

Uw bedrijfsnaam hier? Neem dan contact met ons op.
Klik hier
Copyright BCOP.nl   |   BCOP is onderdeel van HRM Totaal B.V.
KvKnr: 88185486   |   E-mail: info@bcop.nl  |  Disclaimer  |  Algemene Voorwaarden

Webdesign & webdevelopment by: Timeless Design
Altijd op de hoogte? Meld u dan aan!