Branche  ›  Horeca  ›  Koninklijke Horeca Nederland

Informatie over uw branche / sector

Ga terug
Algemeen
De Horeca krabbelt overeind maar nu zijn er personeelszorgen. De salarisadministratie is echter snel oplosbaar.
Lees verder
Bijbehorende sectoren
Uw bedrijfsnaam hier? Neem dan contact met ons op.
Klik hier
Ik wil informatie aanmelden
Beschrijving

De horeca branche, het personeel en de salarisadministratie

De horeca is van huis uit een toekomstgerichte branche. Ondernemers zagen een uitdagend toekomstperspectief richting 2025. De werkgelegenheid zou alleen maar groeien. Corona gooide het enthousiasme helaas aan diggelen. In 2021 gaat het voor velen om overleven en gelijktijdig snakken horeca bezoekers weer van hun diensten gebruik te kunnen maken. Vanaf halverwege 2021 zal blijken hoe de al eeuwen bestaande branche weer overeind krabbelt. Het is een strijd die samen met kun klanten uitgevochten zal worden.

De koninklijke Horeca Nederland (KHN) maakt zich meer dan ooit hard voor de toekomst van de horeca in Nederland, dus ook in moeilijke tijden. De KHN kent 230 lokale afdelingen en 16 regio’s. Elke regio heeft haar eigen bestuur bestaande uit horeca ondernemers.

Nieuwe uitdaging

Behalve het weer op peil brengen van de eigen onderneming staat de horecaondernemer voor een nieuw probleem. Noodgedwongen hebben veel medewerkers de branche moeten verlaten. Velen hebben inmiddels een ander type werkkring gevonden. Gelukkig dragen klanten, in hun enthousiasme om de horeca weer te bezoeken, bij aan de “wederopbouw” van hun horeca. Bij welslagen vraagt dat om aanvulling van personeel in alle vakgebieden. Dat wordt dus nog een hele klus, waar de ondernemers natuurlijk niet voor uit de weg gaan. 

Personeel werven en behouden is één maar de salarisadministratie is eenvoudig uit te besteden

De salarisadministratie in de Horeca is vaak complex. Wisselende diensten en verschillende contracten maken het er niet eenvoudiger op. Niet elke horeca ondernemer kan zich een salarisadministratie veroorloven en veel van dit werk belandt daardoor bij de eigenaar of exploitant. Of u nu één of meerdere medewerkers in dienst heeft, ongeacht op welke basis, uitbesteden van de salarisadministratie geeft “lucht”. Het maakt tijd vrij om aan de eigen bedrijfsvoering te werken en het kost nauwelijks geld als u de tijd en zorg die u nu heeft er tegenover stelt.

Uw bedrijfsnaam hier? Neem dan contact met ons op.
Klik hier
Copyright BCOP.nl   |   BCOP is onderdeel van HRM Totaal B.V.
KvKnr: 88185486   |   E-mail: info@bcop.nl  |  Disclaimer  |  Algemene Voorwaarden

Webdesign & webdevelopment by: Timeless Design
Altijd op de hoogte? Meld u dan aan!