Branche  ›  Sociaal werk

Informatie over uw branche / sector

Ga terug
Algemeen
Sociaal werk, welzijn en maatschappelijke dienstverlening kent ca. 500 betrokken organisaties en ze kunnen niet buiten een salarisadministratie.
Lees verder
Uw bedrijfsnaam hier? Neem dan contact met ons op.
Klik hier
Ik wil informatie aanmelden
Beschrijving

Branche informatie sociaal werk en aandacht voor de salarisadministratie

De brancheorganisatie voor deze doelgroep is “Sociaal Werk Nederland”. Bij deze organisatie zijn ca 500 organisaties lid en zij zijn actief in een breed sociaal domein. Algemeen wordt inmiddels erkend dat sociaal werk een cruciaal beroep is. De missie waarop het werk gebaseerd wordt is het welzijn van bewoners te verbeteren en toegankelijke effectieve ondersteuning te bieden vanuit de Wmo, Wet Jeugd en Passend Onderwijs.

De uitvoering

De organisaties die lid van Sociaal Werk Nederland zijn, werken met sociaal werkers, vrijwilligers en de bewoners-zelf, in buurten en voornamelijk in de nul en eerste lijn. Het ledenbestand is heel divers. Er zijn organisaties actief met 5 fte’s tot wel 5000 fte’s. Qua loonsom kan dat verschillen tussen minder dan een half miljoen tot meer dan 50 miljoen.

Wat betekent Sociaal Werk Nederland voor de leden?

Zij meldt dat de kern is: het scheppen van voorwaarden waaronder de leden hun werk zo goed mogelijk kunnen doen. Zo gaat het om het behartigen van collectieve belangen, het afsluiten van een cao, support in ondernemerschap, het bevorderen van kwaliteit, vakmanschap en effectiviteit.

Wie zijn in het sociaal werk werkzaam?

Infographic onderzocht en publiceerde het volgende. Van degenen die werken in deze branche is 75% vrouw met een gemiddelde leeftijd van 44 jaar. 71% voelt zich verbonden met de organisatie en 59% vindt dat men genoeg ondersteuning van de leidinggevende krijgt. Deze nieuwe cijfers zijn van juni 2021. Voorts hadden ze in de eerste helft van 2021 minder te maken met schreeuwende of scheldende inwoners. Duidelijk zal zijn dat ook deze beroepsgroep behoefte heeft aan nieuwe instroom.

Uit bovenstaande blijkt dat er in dit sociale domein veel kleine organisaties actief zijn, die echter wel aan dezelfde regels moeten voldoen als hun grotere collega’s. Om alles te kunnen beheersen kan uitbesteden van indirecte taken tot flinke verlichting leiden. Een goed voor beeld is de salarisadministratie die eenvoudig elders gedaan kan worden met behoud van zekerheid en volkomen veilig is.

Uw bedrijfsnaam hier? Neem dan contact met ons op.
Klik hier
Copyright BCOP.nl   |   BCOP is onderdeel van HRM Totaal B.V.
KvKnr: 88185486   |   E-mail: info@bcop.nl  |  Disclaimer  |  Algemene Voorwaarden

Webdesign & webdevelopment by: Timeless Design
Altijd op de hoogte? Meld u dan aan!